25 april 2010

Golfläger

Sorry om jag har varit dålig på att uppdatera denna veckan, men det har varit mycke plugg å sånt i skolan....

På fredags morgonen typ klockan tio åkte vi från Växjö GK. Bil resan va seg, men de va värt de för att slipa skolan. ;) När vi kom fram två tim. senare åt vi lunch och packade in alla saker i stugorna. Sen skulle vi gå arton hål .... i vind och på gränsen till regn! Det blev inte bättre av att greenerna va jätte svåra. Hahhaha, så ni hör ju själva hur de gick. ;P ( inte så bra ) hahah  På kvällen sen så spelade vi lite kort och kollade på tv.

På Lördagen steg vi upp ca halv sju, åt frukost halv åtta och sen gick vi ut på banan och spelade nästa artonhåls runda. Jag och Hanna gick i första bollen igen, fast inte mad Lars (Tränare) och Oskar denna gången utan Erik och Nisse (Vuxen). Hehe nu blev de kanske lite krångligt.... Vädret va iaf mycke bättre än gårdagen. De va sol och de blåste inte alls lika mycket. :) Vi spelade på den andra banan och den va mycke lätare. Det gick faktisk mycke mycket bättre för jag sänkte mig! :D På eftermiddagen, efter lunchen va vi på övningsområdet och övade på att chippa/pitcha. De gick väl sådär. :P hahah Sen slutade kvällen  lika dant som föreående kväll. Fast just de Hanna och jag hängde me å köpte godis. Då såg vi några poliser som tog en fyllegubbe, heheh.

Dag tre började redan kl. 05.30!!! fatta halv sex! :O Vi skulle va ute ur stugorna vid tjugo i sju. Hanna och jag hade en egen stuga. Så för oss va de inte så mycke att städa. ;) Sen käkade vi frukost å sen värmde vi upp på rangen. Jag va jätte seg så de gick väl sådär. ;P Sen hade man ju solen i ögonen också, så man såg inte var bollen tog vägen... men då lånade jag hannas keps och solglasögon. Då gick de mycke bättre och så blev jag väldigt snygg också. ;D Sen va de frost på greenerna så vi gick ut lite senare än va vi skulle. Då han jag bli ordentligt uppvärmd och de va jätte bra! Det gick bra på banan ( samma som dagen före ). Jag sänkte mig igen! :D :D Fast de finns mycke som kunde gå bättre! ( drivar, puttar och siktet till ex. ) Min nuvarande Hcp är 27,4 . :)) hahha inte så bra jag vet.... När vi kom in efter rundan så åt vi och sen bar de av hemmåt. Alla va helt slut i bilen och Erik å Oskar somnade till å med....

Nu är jag hemma, men i morgon ska jag åka samma väg igen fast till Malmö i stället för till Landskrona......

Tobbe

HejHej. :) Allt bra? :)

Vad händer idag? :)

Erika

Hej! Superfin blogg, du är verkligen duktig på att fota:D Jag har en fotoblogg som jag skulle bli jätteglad om du kollade in och kanske komenterade:)



//Erika

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress