16 oktober 2014

Fotolektion

Canon EOS 60D + 50mm f/1.4 USM 
 
Den här dagen har haft lite av varje att erbjuda. Den började med att jag gick upp hyfsat tidigt kl.06.25, med vissa svårigheter att släpa mig upp ur sängen... Det fortsatte med att Bussen var 20 min sen (!?) och jag kom sent till clinicen med Bergans på jobbet. Kul. Eller inte. Hatar verkligen att inte komma i tid! Hur som helst så gick jag och köpte lunch i form av en sallad och begav mig sedan till Linnéuniversitetet. Min fotolektion började kl.13.00, så jag satt i godan ro och åt min sallad och skrev klart en uppgift i någon timme innan lektionen började. Vi fick bege oss ut och fota tillsammans två och två. Syftet med lektionen var att vi skulle lära oss att hantera kamerans inställningar, slutartid, bländare, ISO, vitbalans m.m. Detta var inget nytt för mig, men det var änd kul att få exprementera lite och förklara för min kompis. Man lär sig alltid något och jag har kommit fram till att jag vill lära mig mer om och kunna bemästra rörelseoskärpa. Det blir få härlig effekt i bilderna! 
 
I morgon så bär det av mot nya äventyr! Jag ska nämligen, som jag tror jag skrev i något tidigare inlägg, åka till Norge i helgen. Det ska bli så skönt att få lite miljöombyte och avkoppling. Förhoppningsvis kommer jag hem med en del härliga bilden också. Ha en trevlig helg! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress