Igår dumpade (snöade) det på bra alltså! Nästan hela dagen dalade snön ner och gjorde hela dalen vit. Allas humör var på topp såklart och vi gick en sväng mitt på dagen för att se om det gick att köpa säsongskort för hela säsongen. När vi kom till Staubnerkogel hade de dock inte öppet... Det blev lite snöbollskastning, käk på The Blond Beans och en vända in på Spar på vägen tillbaka till Milchhof där vi bor. Kvällen blev relativt lugn, film hemma, käk med First Decent gäget och så avslutade vi kvällen på Lederhosen där det var livemusik. Det blev ingen sen kväll, eftersom de idag öppnade Staubnerkogel för första gången den här säsongen (!!!). 
 
Alarmet ringde kl.08.00 och en timme senare traskade jag, Kasper och Jöns mot liften. Först köpte vi säsongskort för 367 Euro, galet billigt, och sedan satte vi oss förväntansfulla i kabinen. Efter en stund kom Kasper på att han hade glömt sina googles och var därför tvungen att åka ner igen och möta upp Emma. Jag och Jöns däremot fick oss ett riktigt fint åk innan vi görde ner hela vägen och mötte upp Emma och Kasper igen. Två åk till blev det, men eftersom det började snöa lite till och från så könde vi oss ganska nöjda efter vår första dag på berget. Det är fortfarande helt sjukt att jag faktiskt har åkt skidor för första gången den här säsongen och det i november... Galet! Jag och Jöns stötte på Linus och Emelie på vägen ner och vi fyra gick och satte oss på Blond Beans och fick i oss lite tacos och något varmt att dricka. Det var lika trevligt som vanligt att komma in på det lilla, men grymt mysiga haket. Jag har en känsla av att vi kommer at hänga mycket på Blond Beans den här säsongen.
 
 
Bästa känslan någonsin!
Embla Sofia - Blivande mamma

Men gud vad mysigt med snö! Längtar tills det är dags här i huvudstaden :)

Svar: Ja det är underbart! :D
Olivia Henningsson

Lena

Vad mysigt det ser ut kan du inte skicka hit lite så är du snäll? :D Jättefina bilder.

Svar: Tack! Önskar jag hade kunnat! :)
Olivia Henningsson

Matilda

Åh så häftiga bilder, måste verkligen lära mig åka med bra teknik så att jag vågar iväg på en trip till alperna ;)

Svar: Ja det är sjukt roligt när man väl kommer igång på riktigt :)
Olivia Henningsson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress