f/4.0 . s 2 sek . ISO 1250 . 200mm
 
Detta var något av det häftigaste naturfenomen jag har varit med om. Blodmåne och supermåne på samma gång! Det var dock blodmånen som var enklast att urskilja... Vid sådana här tillfällen önskar man att man hade haft ett maffigt tele på 300-400mm, då hade bilderna allt blivit fräcka. Enkelt var det dock inte att fota månen måst jag säga, det var en hel del rattande innan jag fick till det och många bilder blev oskarpa på grund av för lång slutartid och därav rörelseoskärpa. Det var en speciell känsla att gå upp kl.04.00 och kik ut genom fönstret för att se en måne som var påväg att skifta färg... 2033 ska jag helt klart vara bättre förberedd! 
Sara

Wow vilken fin bild!! Fotade också månen när den var röd! Ska också vara bättre förberedd nästa gång!! Haha! ;)

Svar: Tackar! :) roligt! Inte var det enkelt precis...
Olivia Henningsson

KAJSA CHARLOTTA

men WOW vilken bild!! är så avundsjuk, jag gick också upp så tidigt men det var molnigt och himlen var bara kolsvart...haha får vänta tills nästa gång!

Svar: JA det var verkligen wow! Först var det också molnigt här, men så vips var den där... Så coolt!
Olivia Henningsson

Shanelle

Åh, wow!! Var ute men såg inte så mycket på grund av att det var lite moln ivägen. Sen kanske jag hade fel på glasögonen också, haha.. men av det jag såg var det suveränt! Fantastiskt att du fick en så bra bild! :)

Svar: Det var verkligen något alldeles extra! Jag hade en helt kolsvart och stjärnklar himmel... Kul att du gillar min bild! :)
Olivia Henningsson

Linafoto

Åh du fick till bilden mycket bra!! Hade så gärna velat sett den alltså haha!

Svar: Tackar! :) Så synd att du missade den... Dina bilder tagna vid soluppgången var sjukt fina dock.
Olivia Henningsson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress