Tjenare! Nu är jag tillbaka på svensk mark igen och hemresan gick bra. Emma och jag lämnade BG kl.10.17 på torsdagsmorgonen. När tåget rullade från stationen kändes det inte så jobbig, delvis för att vi fick sällskap av Andi på resan till Salzburg. Då kändes det som att en lite del av BG följde med liksom... När vi däremot lyfta med planet från Salzburg och lämnade Österrike bakom oss var det värre och jag tror till och med att jag fällde en tår innan jag somnade. Vi mellanlandade i Berlin och hade ca 2 timmars väntetid innan nästa flyg skulle ta oss till Kastrup i Köpenhamn. Innan dess var jag dock på väldigt bra humör eftersom min väska, som innehöll både pjäxor, hjälm, sändare och ryggskydd, gick igenom på incheckningen och vägde exakt 23 kg. Det hade jag aldrig trott att den skulle göra! Inte efter att ha släpat den på ryggen från tågstationen i Salzburg vidare på bussen ända till flygplatsen... Detta tillsammans med skidfodral och ryggsäck som handbagage! Jag har fortfarande lite  träningsvärk efter allt släpande. Dock är jag väldigt nöjd med att ha fått hem allt efter 5 månader, utan att få betala extra för övervikt och liknande. Både Emma och jag var väldig trötta när vi landade på Kastrup, men allt gick smidigt och väskorna kom rullande väldigt fort. Vi kom med tåget 20.06 som skulle gå hela vägen till Växjö. När vi stannade med tåget i Hyllie gick polisen på och checkade våra pass. Jag måste säga att det kändes lite konstigt att behöva visa passet på tåget... 22.43 rullade vi äntligen in på stationen i Växjö och där väntade våra familjer. Det var härligt att se dem igen! Väl hemma slocknade jag i min fluffiag bästa säng. 
 
Ciao! Now I'm back home in Sweden and the jurney went just fine. Me and Emma left Bad Gastein in the morning and we got company from Andi. Because of that it didn't feel so difficault to leave the little village that hade been our home for the past 5 months. The worst part was to take of with the plane from Salzburg an leave Austria behind. I think I cried there for a while before I fell asleep. Just an hour earlier I was in a good mood because my checkin bag manage the exact weight at 23 kg. Unbelievable! We had a connection flight from Berlin and therefore had to wait at the airport for 2 hours. When we landed at Kastrup in Kopenhagen bouth me and Emma felt so tired. It felt like an eternity to reach our hometown Växjö with thw train. 22.43 it finally arrived to the trainstation in town and our families met us there. Later at my house it didn't take long before I fell asleep in my fluffy bed. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress