Nu när jag har varit ledig i snart en vecka så har jag passat på att fota lite mer och då stannade jag till i det så kallade "Kinderland" på vägen hem från en dag i backen. Andi var där och hade en nybörjargrupp, så jag knäppte några bilder och hjälpte honom lite... Kinderland är alltså området med rullband och i princip platta backar där nybörjarbarnen lär sig att stå på skidor, stanna och svänga för första gången. Här har jag spenderat ett par veckor  då jag har jobbat och det är med en viss hatkärlek man kommer att lämna det alltså. Lär barnen sig fort så kan man köra i de enklare backarna uppe på berget, men annars är man fast i kinderland en hel vecka... Det brukar alltid vara ett eller två barn som har svårare för att lära sig svänga. 
 
För att utvärdera mitt jobb under den här vintern så skulle jag som sagt säga att det är med en viss hatkärlek jag kommer att lämna det. Dock känns det som att man har vuxit in i rollen som skidinstruktör mer och mer efter veckorna som har gått. Just nu skulle jag faktiskt kunna tänka mig att komma tillbaka och jobba med det här ännu en säsong, även om det har varit jobbigt att behöva jobba sex dagar i veckan ibland. När alla andra glider runt i backarna så har man själv haft en rad med ungar efter sig hela tiden... Det har dock varit skönt att bara jobba hörsäsong och faktiskt fått vara ledig i ca fem veckor totalt. Den här veckan var ju perfekt timat med snön! Nackdelen är ju dock att man måste ha en lite större budget innan man kommer ner hit om man inte jobbar hela säsongen. För att sammanfatta det hela så kan jag faktiskt rekommendera att jobba på skidskola om man vill säsonga. Det blir på ett sätt en lagom balans med skidåkning, festande och jobb. Dessutom tvingas man att vara ute hela dagarna och det har verkligen varit något av det bästa med det här jobbet. Jag tror aldrig att jag har varit ute såhär mycket under en vinter förut... Tumme upp för det! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress