Här kommer andra uppdateringen från min semester i Portugal, Viana do Castelo. Sakta men säkert kommer bilderna upp här på bloggen... Den här dagen var riktigt härlig på många sätt! På förmiddagen fick vi chansen att cykla ebike med Tom och Maria som guider och detta dessutom helt gratis. Det var verkligen så bra att känna Maria och Tom, som jobbade på ett stort hotell och surfcenter. Vi fick testa många saker och betalade knappt någonting. Hur bra?? Själva touren var över 4 mil lång och tog ett bra tag... Utan ebike's, som går på el för övrigt och har fyra olika hastigheter, så hade det aldrig gått att genomföra. Hahaha jag hade i alla fall dött någonstans på vägen. Första stoppet var nämligen Santa Lucia kyrkan, som låg uppe på berget. Dit hade jag aldrig fått för mig att cykla på en vanlig cykel, så det säger kanske en del. Efter det stoppet fortsatte vi en bra bit uppe på berget och fick se vilda hästar innan det bar av nerför. Det var verkligen en sån härlig frihetskänsla att bara låta cykeln rulla och känna fartvinden. Fort gick det också, jag var lite försiktig och kom nog upp i ca 50 km/h, medan Tom och hans kompisar hade varit uppe i långt över 60 km/h... Väl nere igen så blev det en paus på stranden och sedan en bra bit på en lång strandpromenad utmed kusten innan vi var tillbaka i Viana igen. Gissa om vi hade ont i våra rumpor efter detta! Kul och rejält varmt var det i alla fall! 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress