9 september 2017

Weekend in Wien

2017 Wien

 
Det var gött att ha en semestervecka kvar när jag kom tillbaka efter Portugal. Efter två veckors jobb hade jag alltså ytterligare en veckas semester och den valde jag att spendera i Stockholm och sedan blev det en weekend i Wien. Bilder från Stockholm kommer inom kort! Mitt resesällskap till Wien var Mickaela, som var min roomie under ett par dagar i Bad Gastein i vintras innan jag var tvungen att åka hem... Hon lärde också känna gänget från Wien som vi jobbade tillsammans med på skidskolan, så vi tyckte det var en kul grej att åka till Wien och träffa dem igen. Fredagen ängnade vi åt lite seightseeing och gick en 2 timmars walkingtour. Det var väldigt trevligt och jag kan verkligen rekommendera det om man åker till en stad där man aldrig har varit. Vi fick därför en väldigt bra överblick över Wiens innerstad och de äldsta delarna av staden. Lite historia om platser man besöker är alltid kul att veta! Vår guide var verkligen så duktig, så kul att lyssna på henne. Själva walkingtouren var gratis, men i slutet fick man driksa om man ville. Vi var gennerösa eftersom hon var så duktig på att berätta. Verkligen trevligt upplägg!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress