Jag är på resande fot! För lite mer än en vecka sedan satte jag mig på tåget mot Köpenhamn flygplats och därifrån bar det av mot Wien. Det var så härligt att få möta upp Stefan på flygplatsen när jag hade landat. Distansförhållande har ju sina nackdelar och man saknar ju varandra så mycket, särskillt närheten. Jag har även saknat Wien, som verkligen växer i mina ögon. Det finns så mycket mer jag vill se av den staden och jag kan knappt vänta tills jag får upptäcka mer. 
På måndagskvällen var vi på bio och såg den nya Jurassic World filmen. Jag tycker den var riktigt bra och i slutet fick de till en cliffhanger. Den är helt klart värd att se! Före bion hann vi också med ett glas vin på en uteservering och jag passade även på att knäppa bilderna ovan på några av Wiens många fantastiska byggnader. 
 
 
Dagen därpå tog vi tåget till St.Pölten där Stefans pappa mötte upp oss med bilen. Det ligger ca 30 min med tåg från Wien. Från St.Pölten åkte vi en stund med bil för att komma hem till Stefans pappa, som bor mer ute på landet. Hans sambo i sin tur har två hästar och efter att vi kollat på deras nya lägenhet så satte vi oss i bilen igen för att åka till stallet där hon har en av dem. Det visade sig vara ett väldigt fint stall som tidigare varit slotts stall till det något förfallna slottet på bilderna. De höll fortfarande på att renovera stallet, men det låg verkligen i en härlig miljö och det måste vara ett gött liv om man är häst och bor där. 
 
 
Efter stallbesöket körde vi över staden Melk på vägen tillbaka till Stafans pappa. Det var verkligen en mysig liten turistort och jag tog en hel del bilder på de mysiga gatorna. Den pampiga byggnaden uppe på berget är nu mera en kyrka, ett folkuniversitet och de har även konstutställningar där om jag förstod det hela rätt. Förr i tiden var det ett stort kloster för munkar. Jag gillar verkligen lite historiska inslag i semestern! En glass blev det på det här stället innan vi åkte tillbaka för att laga mat hemma hos Stefans pappa. De bjöd på väldigt god mat innan vi sent på kvällen tog tåget tillbaka till Wien. 
 
 
Resterande dagar gick alldeles för fort, men vi kollade så klart på Sverige vs Mexico och ni kan säkert förså att jag var glad när Sverige vann och Tyskland åkte ut när Sydkorea vann mot dem. Lite shopping fick jag också med mig i resväskan, bland annat två bikinis. På fredagskvällen anlände mina föräldrar och ett gäng andra familjekompisar till Wien och vi var ute och käkade tillsammans allihop. Dagen därpå kom de och hämtade upp mig hemma hos Stefan. Det var såklart lite jobbigt att säga hejdå, men vi kommer att ses såååå snart för Stefan kommer till Sverige på fredag när också jag är hemma igen. Mer om det i ett annat inlägg!
 
Alla foton är tagna med min nya Olympus OM-D E-M10 Mark II
(Mer om även den i ett annat inlägg)
 
iseedee

Distansförhållanden är alltid jobbiga.. de kräver mycket tålamod och tilltro.
Det ser ut att vara en riktigt mysigt stad! =) Definitivt ett stad jag skulle vilja besöka i framtiden.

Svar: Ja verkligen! 😊 Det är bästa staden och helt klart värt ett besök! 👌🏻
Olivia Henningsson

torres

Vilken underbar resa <3

Svar: Ja så härligt!! 😄
Olivia Henningsson

Linda

Så fina bilder :D

Svar: Taaaaack!! 😄
Olivia Henningsson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress