Ni kanske kommer ihåg för ett tag sedan när jag fick låna en instax wide 300 polaroidkamera från jobbet. Nu tänkte jag att jag skulle skriva ihop en liten recention om vad jag tyckte om kameran, efter att ha testat den under en dag. Mitt första intryck var att det verkligen är nice med större polaroidbilder och inte bara miniformatet. Den här kameran är framtagen för dig som verkligen gillar att fotografera polaroidbilder och vill ha ett större format på bilderna. Det finns även olika inställningsmöjligheter vilket gör att du får mer kontroll över hur bilden kommer att bli, vilket är suveränt tycker jag. Passar perfekt när man vill ha med mer i bilden, som tillexempelt större folksamlingar, gruppfoton eller landskapsfoton. 
 
 
+ Blixten går att stänga av!
+ Två olika fokuslägen, ett för närbilder eller porträtt (0,9m - 3m) och sedan ett för landskap och liknande
   (3m - oändlighet)
+ Större bildformat
+ Stadig att hålla i och lätt att använda
+ Filmen är inte dyrare än till mini modellerna
 
 
- Ganska stor och klumpig jämfört med de andra instaxkamerorna.
- Man behöver en närbildslins för att kunna fotografera närbilder (inbyggt i Instax mini 90)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress