Ja, ni hörde rätt! Det är min sista dag i Sverige på ett bra tag. Jag har nämligen packat resväskan (proppfull) och ska imorgon ta tåget för att sedan flyga från Kastrup till Wien. Som jag har väntat på det här! För er som har följt mig ett tag vet att jag har jobbat på Media Markt här i Växjö, men för lite mer än en månad sedan så sa jag upp mig. Ja!? Hur galet är inte det?? Det är en väldigt konstig känsla att inte gå till jobbet som man gjort de senaste två åren. Det är också en härlig känsla att veta med sig att man har nya spännande saker framför en som bara ligget och väntar. För det har jag verkligen! Jag flyger alltså till Wien med en enkelbiljett och kommer att stanna där på obestämd tid. Det känns både läskigt och samtidigt så bra. Det läskiga är att man lämnar den trygga vardagen bakom sig hemma i Sverige, en stabil inkomst, kollegor, familj och vänner. Det härliga är att min framtid är oviss och jag kan göra precis vad jag vill, ingenting är omöjligt. För mig har det alltid varit lite av en dröm att få bosätta mig utomlands och lära känna en helt ny stad och helt nya människor. Faktumet att jag nu får göra det är så overkligt! 
  
 
Vad ska jag då göra i Wien? Jo, jag har redan kört igång att plugga videoredigering och rörlig bild på distans från Jönköping Universitet. Det är enbart en rolig grej och för att bygga ut kunskaperna inom de digitala medierna. Dessutom är det bästa att kursen är helt på distans utan några fysiska träffar, vilket innebär att jag kan befinna mig vart jag vill i världen bara jag har ett fungerande internet. När jag sedan är på plats i Wien ska jag börja söka jobb, lära mig språket och bara upptäcka staden. Bäst av allt är att jag kommer att få göra det tillsammans med Stefan, min pojkvän. Har ni missat det så blev vi tillsammans i vintras och det bara klickade direkt. Han kommer från Österrike och därför har det ju varit lite problematiskt, men han fick möjligheten att komma till Sverige under en månad i somras och efter det kändes det självklart för mig att jag nu till hösten skulle flytta till honom. Det är verkligen perfekt för mig eftersom jag haft min dröm om att flytta utomlands, nu kommer chansen och jag har inte tvekat på att ta den. Nu kör vi!!
 
// OBS!!! Ni får inte glömma att rösta idag! Rösta klokt, för ett tryggt och starkt svenskt samhälle där ALLA människor ska få en trygg vardag och för att vi ska våga gå ute på våra gator. Rösta för företagare och tillväxt! Rösta för att få sverige på rätt väg igen! //
Angelica Wåhlin

Men gud, vad spännande!

Svar: Ja! Jag är så pepp!
Olivia Henningsson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress