Förra helgen fick vi en oväntat bra dag i offpisten på vår lediga dag. Det har inte blivit så mycket åkning på egen hand nu eftersom att vi har jobbat hela februari på skidskolan... Det innebär jobb 6 dagar i veckan söndag till fredag mellan 9.30 till 15.00. Utöver det umgås vi med folk på afterskin efter jobbet eller så blir det utgång på kvällen vissa dagar. Andra dagar stannar vi bara hemma och kollar film, vilket är väldigt underskattat ibland. Bloggen har hamnat lite vid sidan av nu eftersom det hela tiden händer saker här nere... Jag har dock lite bilder jag ska försöka få upp här de närmsta dagarna. 
Elsa Ohrås

Hej! Jag har en Nikon D5200 som jag är väldigt nöjd med och känner att jag kan utvecklas med. Än så länge har jag bara standardobjektivet, men jag skulle vilja köpa ett till objektiv. Men havet av objektiv är ju så stort och jag har verkligen ingen aning vilket jag ska köpa. Jag gillar att fota naturbilder men även vardagliga bilder. Jag undrar om du har några tips på all around objektiv som funkar till det mesta? Det ska helst inte vara för dyrt men heller inte det billigaste. Tack så mycket!! :))

Svar: Hej! Jag har tyvärr inte så bra koll på just Nikon, då jag använder Canon, men principen är ju den samma när det gäller objektiven. Det jag skulle rekommendera är nog ett fast 50mm eller ett vidvinkelobjektiv (35mm eller 24mm). De fasta objektiven, som inte går att zooma med, är oftast ljusstarkare och ger oftast skarpare, klarare och djupare bilder. Jag använder mitt fasta 50mm väldigt mycket till vardagsbilder, porträtt och outfits. Mitt fasta 24mm använder jag också en del till vardagsbilder men också landskapsbilder och liknande... Hoppas att detta var till hjälp! :)
Olivia Henningsson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress