Det slog mig idag att jag inte har visat några iPhonebilder från min säsong i Bad Gastein än. Det var ju faktiskt genom mobilen jag fångade flest av minnesvärda ögonblick från, backarna, alla fester och från jobbet på skidskolan. Till att börja med får ni tre bilder från BG tidigt på säsongen innan det hade börjat snöa på riktigt... 
 
 
I början på december blev det dags att utbilda sig till skidinstruktör med den Norska skidskolan. Det blev en fatsfylld vecka och man träffade många nya härliga människor. Fantastiskt väder hade vi också! 
 
 
Julafton spenderades i skidbacken med jobb fram till kl.15 och sedan blev det kalle anka på häggis med alla andra svenska bumare. På kvällen blev det julmat och paketlek i häggishuset! 

 
Jobbet rullade på under tre veckor över jul och nyår! 
 
 
Efter nyår blev det tre veckors ledighet och det innebar både fets och en massa skidåkning...
 
 
Dagskrök i backen och drag på afterskin blev det också!
 
 
Mellan varven var det gött att bara ta en fika på The Blond Beans, bästa haket i BG för en svensk fika. Missa inte detta om ni åker till BG för skidåkning. 
 
 
Den första riktiga snön kom i januari och självklart firades detta med heldagar i backen!
 
 
Februari bestod av jobb, jobb, jobb!
 
 
Magisk dag i Sportgastein!

 
Galen afterski, DJ Battle och ännu mer afterski!
 
 
Jobb, jobb, jobb!
 
 
För att få lite omväxling blev det en roadtrip till Salzburg för lite bio, käk och shopping. Riktigt mysigt häng!
 
 
I början på mars kom äntligen det riktiga dumbet med snö! Pow pow för hela slanten och trötta ben i flera dagar... Kan det bli bättre!?
 
 
Beer pong och Skiwasser, vilken kombo!  
 
 
En roadtrip till Saalbach för att träffa pappsen var inte fel! 
 
 
Självklart var jag tvungen att testa på snowboard också när jag ändå hängde i Alperna i 5 månader. Det var skoj när man fick lite tips från en kollega och verkligen fick lära sig hur man skulle göra. Mer brädåkning lär det bli!
 
 
Vissa dagar var det fullt chillmode och vissa mornar var helt klart bättre än andra. Utsikten från fönstret var inte helt fel... 
 
 
Vid påsk var både påskharen och Gasti på besök under sista dagen för barnen på skidkolan. 
 
 
En av de avslutande skiddagarna på säsongen spenderades i Kaprun uppe på Kizsteinhorns glaciär. Magiska vyer från en av Österrikes högst belägna skidorter. 
 
 
Den absolut sista skiddagen på säsongen spenderades på Dachstein Gletchier med både lite seightsing och skidåkning. Jag önskar att jag hade gjort fler roadtrips under säsongen!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress