Hej på er! Jag tänkte att det kunde vara kul för er att få se lite fler bilder från när min syster var här i Wien och hälsade på förra helgen. Alla bilder är från i lördags då vi strosade runt i innerstaden, vilket är det första distriktet här i Wien. Enligt mig är detta det mest besökta stället av en anledning, det är så fint! Alla byggnader är väldigt pampiga och fotovänliga. Det är alltid mycket folk på den stora shoppinggatan, men om man vågar sig iväg därifrån lite så kan man hitta väldigt många mysiga gränder, restauranger och butiker. Jag ska helt klart fotografera mer på dessa mysiga gator! Nu är det väldigt härlig stämning överallt också, eftersom alla små julmarknader har poppat upp runt om i staden. Jag ska försöka att göra ett besök på någon av de större julmarknaderna med Stefan nu i helgen som kommer. Jag har också tänkt att knåpa ihop ett inlägg med mina tips på vad som är värt att se om man besöker Wien, om så bara för en weekend. Det finns verkligen mycket att se i denna stad! Det första distriktet är definitivt med på listan! 
 
// Hi there! I thought it could be fun for you guys to see some more pictures from when my sister visited me last weekend. All the pictures in this entery are from last Saturday when we were stroling around in the innercity, which is the first dirtrict of Vienna. According to me there is a reason why it is one of the most visited places in Vienna, it's soooo nice! With all the grand and photofriendly buildings you can't do other than loving it. There are always a lot of people at the big shoppingstreet tho, so you have to wander away from there a bit to find all the cozy alleys, restaurants and shops. I will for sure photograph more in this area! Right now it's also a very nice atmosphare everywhere, that's because of all the small christmas markets that has popped up all over town. I thought that I had to visit one of the bigger christmas markets this upcoming weekend with Stefan. I also thought that I would write a post about what I think you should see if you come visit Vienna, even if it's only for some days. There is so much to see in this town! The first district is definitely on that list! //
 
Canon 6D + 24mm f/2.8 / 50mm f/1.4
Lena

Det är så sjukt fint där. Älskade Wein, hann tyvärr inte besöka vinter palatset mer än snabbt utifrån vilket var synd för både den och sommarpalatset är ju så fina. Har du besökt nationalbiblioteket? Om inte måste du göra det!

Svar: Ja jag håller med! 😄 Nej, jag har inte varit på insidan... Utsidan är ganska pampig den med!
Olivia Henningsson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress