Hallå där! 
Ni kanske har förstått vid det här laget att jag spelar en hel del golf. Jag skulle bara vilja uppmane er som kanske aldrig har hållt i en golfklubba att faktiskt ta sig tiden och prova. Det är många som har fördomar om just sporten Golf, vissa anser till och med att golf inte ens är en sport. Till er skulle jag vilja säga: har ni någon gång varit på en golfbana och slagit en golfboll? Det är lätt att snacka när man aldrig har provat... Jag kan hålla med om att det är en dyr sport och att den kräver en hel del tid. För mig handlar det mycket om att koppla av och tänka på annat än skolan, jobb och vad som nu skulle kunna vara stressande. Att få var utomhus och gå på banan i fyra timmar kan vara bland det bästa som finns enligt mig. Golf är så mycket mer än att bara slå på en golfboll. Det är nästan mer mentalt påfrestande än fysiskt. Det handlar mycket om tålamod och att kunna ta sig samman efter ett dåligt slag. Golf är lite som hockey, det är inte slut förren man hålar ut på 18:s green. Allt kan hända bara man kämpar in i det sista! Med dessa ord tycker jag att fler ska ge sig ut på banan och ge denna fantastiska sport en chans. Ni kommer att bli förvånade över hur trevliga och tillmötesgående alla är på en golfklubb. 
 
Alla måste hjälpa till att bevara denna kulltur och få sporten att lyfta sig till en helt ny nivå. Alla behöver inte bli proffs! Golf är en social sport som samhället behöver och golfen behöver även oss spelare. Slå ett slag för golfen! 
   
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress