Kommer ni ihåg smoothieboken jag köpte precis innan jag åkte till USA? Här har ni i alla fall ytterligare en av alla läckra och smarriga smoothies. Dock hade jag inte alla ingredienser hemma som stod i receptet, men jag tog vad jag hade. Här nedan kan ni läsa vad jag hade i min smoothie. Gillar ni den här typen av inlägg? Jag tänkte att det hade varit kul att införa ett återkommande inlägg på olika smoothierecept varje vecka, som "veckans smoothie" eller något... Skriv gärna en kommentar om du skulle vilja ha nya recept varje vecka! 
_____________________________________________________________________________________________________
 
1 STORT glas Smoothie
1,5 dl fryst mango
1,5 dl frysta lingon
ca 2 dl kokosmjölk
1 msk hampafrön
2 msk torkade gojibär 
3-5 isbitar 
 
Mixa alla ingredienser i en mixer. Hampafröna och gojibären kan blötläggas i kokosmjölken 5-10 min om man vill (ej nödvändigt). Det går också att minska kokosmjölken och blanda i någon typ av färskpressad juice om man vill ha mer smak. Lycka till! 
 
JUNITJEJ

Så gott det ser ut!

Julia

Mums, den måste jag prova!! :)

Ellen Gräntz

Vad gott att ha i lingon, har aldrig haft det i smoothie faktiskt. Måste testa!

Svar: Supergott!
Olivia Henningsson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress