Riksgränsen 2013 
 
Det här är en av mina absoluta favoritbilder av de tusentals jag har fotograferat genom åren. Storyn bakom är en del av vad som gör den speciell. Skidåkaren på bilden är nämligen min grymma pappa! Den är tagen under fotokursen jag deltog i när jag var med pappa på Haglöfs Arctic Weekend 2013 uppe i Riksgränsen. Väderförhållandena var inte optimala när det gällde att fotografera. Molnigt väder ger inte så mycket kontraster i snön och risken är att bilderna blir väldigt platta och saknar djup. Vi hade tyvärr sådana förhållanden den här dagen. Dock fick vi till en del bra bilder ändå! Just det ögonblicket på bilden ovan var ett sådant ögonblick man aldrig kommer att glömma. Pappa var ju inte med för att fota, utan han åkte lite efter de två ungdomarna som vi hade med oss som skidmodeller. Just den här svängen fick varken någon av modellerna till, men så kom pappa ögonblicket efter och fick till en perfekt sväng och det var bara jag som var beredd på att pappa skulle komma efter dem. Detta resulterade i den här bilden! På något konstigt vänster lyckades det bli ett helt okej ljus just i det här ögonblicket också. Magiskt ögonblick alltså! 
Anonym

Håller med en helt grym bila av en grym fotograf.

Svar: Tack!
Olivia Henningsson

Petra

Wow, vilken bild!! :)

Svar: Tackar! :)
Olivia Henningsson

Namme

Vilken fin bild!

Svar: Tack! :)
Olivia Henningsson

Anna Munkhammar

Fantastisk bild, blir så sugen på vinter!!"

Svar: Tack! Visst blir man!
Olivia Henningsson

Erica

Sjukt häftig bild! :D

Svar: Tack! :D
Olivia Henningsson

Lis Mari

Underbart vackert, och jag älskar verkligen att åka utför :D

Svar: Tack, det är så underbart!!! :D
Olivia Henningsson

Johanna Johnsson

Riktigt cool bild! Och jag gillade storyn lika mycket! :)

Svar: Tack så mycket! :))
Olivia Henningsson

Matilda

Riktigt grym bild! Man ser att din pappa har tekniken för slalom, avundsjukan skapas haha :)

Svar: Tack! Ja det har han allt... :)
Olivia Henningsson

Namme

Jag förstår varför den är din favorit bild:-)

Svar: Tack! :)
Olivia Henningsson

Emilia

Fantastisk bild!

Svar: Tack!
Olivia Henningsson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress