Det här var året som jag fastnade för polaroidfotografering. Känslan när bilden sakta kommer fram gick inte att motstå och jag fastnade direkt. Därför tänkte jag att ni skulle få se lite av mitt år i polaroidbilder. 
 
 
Det var i JULI som jag testade att fota polaroid för första gången. Semestern i Portugal blev mitt försöksobjekt och jag lärde mig massor om hur kameran fungerade (då instax mini 8) och det blev både bra och mindre bra bilder. Det var i alla fall fantastiskt kul att träffa Maria och Christine igen efter nästan 1,5 år sedan sist. Snart ska jag få träffa dem igen dessutom! Det blev en lyckar resa med surfing, sol och ett annorlunda äventyr på e-bikes. En roadtrip genom norra Portugal hann vi också med och det var så kul att få se omgivningen. 
 
 
AUGUSTI bjöd på mer semester uppe i Stockholm med bästa Cornelia, Harald och Julia. Vi strosade i gamla stan och var på Gröna Lund (första gången för mig!?). Efter ett par mysiga dagar i huvudstaden bar det av till en annan huvudstad nämligen Wien. Där fotade jag inte jättemycket polaroidbilder dock.
 
 
Här kommer en liten avstickare med bilder på en massa härliga människor som jag har fått lära känna ännu bättre under det här året och det är jag så tacksam för! Ibland glömmer man bort att uppskatta människor i sin närhet och dem man träffar varje dag. Tack till er för ett fantastiskt 2017!
 
 
Höstens polaroidbilder är på något sätt mina favoriter. Alla mysiga solnedgångar tillsammans med höstens färger blir ju bara så magiska. Tack OKTOBER för att du finns och sätter färg på omgivningen. Den här hösten var allt härlig! Farfar och jag hann till och med plocka lingon i skogen. 
 
 
Så kom DECEMBER och julstämmningen var på topp. Julen är också den perfekta tiden för polaroidbilder, det finns så mycket att fånga på bild och familjen är ofta samlad. Tack för en mysig julafton familjen, alla kusiner och mormor och morfar. Ni är allt bra ni! 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress